نمایه نویسندگان

آ

  • آیتی، محسن تجارب زیسته معلمان بومی از چالش‌های آموزش در مناطق دارای خرده فرهنگ در دوران بحران کووید19 [دوره 1، شماره 3، 1401]
  • آرمند، محمد بررسی مؤلفه‌های فرهنگ عمومی در کتب فارسی دوره ابتدایی [دوره 1، شماره 3، 1401]

ا

  • احلال زهی، خدیجه مقایسه اثربخشی آموزش به روش استقرایی، کاوشگری، همیاری، بدیعه پردازی و سنتی بر میزان خلاقیت دانش آموزان [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 68-78]
  • احمد، مدنی مطالعة پدیدارشناسانة عوامل ضعف یادگیری با تمرکز بر تجارب زیستة دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه دوم [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 53-69]
  • احمدی، پروین تدوین راهنمای عمل برنامه درسی تلفیقی پایه دوم ابتدایی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 79-96]
  • احمدی، پروین تدوین راهنمای عمل برنامه‌درسی تلفیقی و اعتبارسنجی آن از دیدگاه معلمان [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 59-77]
  • ادیب، یوسف طراحی مدل عوامل عاطفی موثر بر مشارکت معلمان ابتدایی در دوره های آموزش ضمن خدمت [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 37-57]
  • ایزدی، صمد بررسی میزان توجه به شاخص های اقتصاد مقاومتی در کتاب های درسی دوره ابتدایی [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 61-74]
  • استادحسنلو، حسین عوامل موثر بر مشارکت فعال والدین در امر آموزش و پرورش و توانبخشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه [(مقالات آماده انتشار)]
  • اصانلو، بهاره بررسی پیشران‌های هویت‌یابی با برند و رفتارهای حمایتی حاصل از آن در صنعت آموزش عالی کشور؛ نقش تعدیلگری جمع‌گرایی / فردگرایی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 20-37]
  • اصغری نکاح، محسن بررسی رابطه هوش اخلاقی ، هوش هیجانی و هوش معنوی با رضایت شغلی معلمان [دوره 1، شماره 3، 1401]
  • افضل خانی، مریم اثربخشی راهبردهای فراشناختی بر خودکارآمدی و باورهای انگیزشی در دانش آموزان با اختلالات یادگیری [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 1-10]
  • اکبری، فهیمه ارزشیابی وضعیت اجرای آموزش در دوره متوسطه اول شهر تبریز براساس ابعاد برابری دیجیتالی در شرایط کرونایی [(مقالات آماده انتشار)]
  • اکبرپور زنگلانی، محمد باقر بررسی رابطه باورهای معرفت‌شناختی بادرگیری تحصیلی و پیشرفت تحصیلی زبان انگلیسی دانش‌آموزان دوره متوسطه [دوره 1، شماره 4، 1401]
  • اکبری دیباور، نادیا مطالعه پدیدارشناختی روش‌های یادگیری الکترونیکی همزمان و غیرهمزمان معلمان در دروس عملی [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 11-23]
  • الیاسی، فائزه روایتی سه سویه از برنامه درسی مقطع ابتدایی در دوران کرونا [دوره 1، شماره 4، 1401]
  • ایمانزاده، علی مطالعه پدیدارشناختی روش‌های یادگیری الکترونیکی همزمان و غیرهمزمان معلمان در دروس عملی [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 11-23]
  • ایمان زاده، علی بررسی میزان انطباق پذیری مؤلفه های تربیت اجتماعی کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی با واقعیت های اجتماعی [(مقالات آماده انتشار)]
  • ایمان‌زاده، علی رابطه بین سواد رسانه‌ای با مهارت حل مسئله و تفکر انتقادی دانشجویان دانشگاه تبریز [(مقالات آماده انتشار)]
  • امیریان، فاطمه بررسی چالش های تدریس مطالعات اجتماعی دوره ی ابتدایی در فضای مجازی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 58-72]
  • امینی، محمد مطالعة پدیدارشناسانة عوامل ضعف یادگیری با تمرکز بر تجارب زیستة دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه دوم [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 53-69]

ب

  • باشتنی، اکرم ارزیابی شبکه دانش آموزی شاد با رویکرد SWOTبه منظور ارائه راهبردهایی جهت بهبود برنامه درسی دوره اول متوسطه [دوره 1، شماره 3، 1401]
  • باغشیخی، فاطمه مطالعة پدیدارشناسانة عوامل ضعف یادگیری با تمرکز بر تجارب زیستة دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه دوم [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 53-69]
  • باقرنژاد، رقیه ارائه الگوی برنامۀ درسی چندفرهنگی برای دوره دوم متوسطه (مطالعۀ موردیِ مدارس شهر تبریز) [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 79-102]
  • بدری گرگری، رحیم طراحی مدل عوامل عاطفی موثر بر مشارکت معلمان ابتدایی در دوره های آموزش ضمن خدمت [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 37-57]
  • بدری گرگری، رحیم نقش سازه‌های بخشش و نوع دوستی در پیش‌بینی بهزیستی روان‌شناختی: پژوهشی در حوزه نارسایی‌های ذهنی و تحولی [دوره 1، شماره 4، 1401]
  • بدری گرگری، رحیم عوامل موثر بر مشارکت فعال والدین در امر آموزش و پرورش و توانبخشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه [(مقالات آماده انتشار)]
  • بدری گرگری، رحیم اعتیاد به اینترنت در دانش آموزان دختر متوسطه عراق: نقش کارکرد خانواده و سبک‌های تربیتی والدین [(مقالات آماده انتشار)]
  • بدری گرگری، رحیم پیش‌بینی نگرانی براساس سازه‌های بهزیستی اجتماعی و خوش‌بینی در مادران کودکان با نارسایی‌های ذهنی و تحولی [(مقالات آماده انتشار)]
  • بیرامی، منصور اثربخشی روش های یاددهی-یادگیری مبتنی بر مغز بربهبود شرایط زمینه ای و انگیزشی یادگیری زبان انگلیسی [دوره 1، شماره 3، 1401]
  • برقی، عیسی ارائه الگوی برنامۀ درسی چندفرهنگی برای دوره دوم متوسطه (مطالعۀ موردیِ مدارس شهر تبریز) [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 79-102]
  • بقایی، حسین جایگاه برنامه درسی پنهان بر تفکر ارجاعی و یادگیری خودراهبر در دانش‌آموزان [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 50-60]

پ

  • پژمان فرد، مینا اثربخشی روش های یاددهی-یادگیری مبتنی بر مغز بربهبود شرایط زمینه ای و انگیزشی یادگیری زبان انگلیسی [دوره 1، شماره 3، 1401]
  • پورملایی هریس، رعنا اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر خودپنداره تحصیلی و احساس تعلق به مدرسه در دانش‌آموزان ابتدایی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 51-64]

ت

  • تاری، فرزانه بازنمایی تجارب زیسته معلمان در زمینه ارتقای انگیزش تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی در محیط یادگیری الکترونیکی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 1-19]
  • تاری، نصیبه بازنمایی تجارب زیسته معلمان در زمینه ارتقای انگیزش تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی در محیط یادگیری الکترونیکی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 1-19]
  • تقی پور، کیومرث شناسایی و رتبه‌بندی چالش‌های آموزش در سیستم‌ مدیریت یادگیری الکترونیکی دانشگاه تبریز از دیدگاه دانشجویان در شرایط کرونایی [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 14-32]
  • تقی پور، کیومرث تجارب زیسته دبیران از دلایل ناکارآمدی آموزش زبان‌ انگلیسی در مقطع متوسطه [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 1-21]
  • تقی پور، کیومرث ارزشیابی وضعیت اجرای آموزش در دوره متوسطه اول شهر تبریز براساس ابعاد برابری دیجیتالی در شرایط کرونایی [(مقالات آماده انتشار)]

ج

  • جباریان، مرتضی بررسی رابطه هوش اخلاقی ، هوش هیجانی و هوش معنوی با رضایت شغلی معلمان [دوره 1، شماره 3، 1401]
  • جعفری ثانی، حسین تجارب زیسته معلمان بومی از چالش‌های آموزش در مناطق دارای خرده فرهنگ در دوران بحران کووید19 [دوره 1، شماره 3، 1401]
  • جلایری لایین، شیوا تجارب زیسته معلمان بومی از چالش‌های آموزش در مناطق دارای خرده فرهنگ در دوران بحران کووید19 [دوره 1، شماره 3، 1401]
  • جلایری لایین، غزل تجارب زیسته معلمان بومی از چالش‌های آموزش در مناطق دارای خرده فرهنگ در دوران بحران کووید19 [دوره 1، شماره 3، 1401]
  • جهاندیده، جواد مقایسه اثربخشی آموزش به روش استقرایی، کاوشگری، همیاری، بدیعه پردازی و سنتی بر میزان خلاقیت دانش آموزان [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 68-78]
  • جهاندیده، جواد پدیدارشناسی تجربیات معلمان زبان فارسی از برگزاری دوره آموزش چندزبانه [دوره 1، شماره 3، 1401]
  • جوادی پور، محمد مقایسه اثر بخشی روش آموزش حضوری و مجازی بر یادگیری و یادداری دانش آموزان پسر دوره ابتدایی شهر قم [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 22-39]

ح

  • حسین زاده، سید محسن رابطه بین سواد رسانه‌ای با مهارت حل مسئله و تفکر انتقادی دانشجویان دانشگاه تبریز [(مقالات آماده انتشار)]
  • حسین زاده، سونیا انگیزش در آموزش بر خط: اثر کاربست الگوی طراحی انگیزشی کلر بر انگیزش دانش آموزان دبستانی در شرایط پاندومی کووید 19 [دوره 1، شماره 4، 1401]
  • حمیدی زاده، کتایون بررسی چالش های تدریس مطالعات اجتماعی دوره ی ابتدایی در فضای مجازی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 58-72]

خ

  • خادم، قمری نقش سازه‌های بخشش و نوع دوستی در پیش‌بینی بهزیستی روان‌شناختی: پژوهشی در حوزه نارسایی‌های ذهنی و تحولی [دوره 1، شماره 4، 1401]
  • خدایاری شوطی، سعید بررسی رابطه باورهای معرفت‌شناختی بادرگیری تحصیلی و پیشرفت تحصیلی زبان انگلیسی دانش‌آموزان دوره متوسطه [دوره 1، شماره 4، 1401]
  • خرسند اصیل، علی کاوشی برای شناسایی شیوه‌های آموزش سواد شغلی به دانش‌آموزان دوره اول متوسطه: مطالعه کیفی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 1-20]
  • خروشی، محمود مقایسه TPACK معلمان مدارس هوشمند و عادی و ارتباط آن با اضطراب فناورانه دانش آموزان متوسطه دوره اول شهر اردبیل [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 22-33]
  • خشکاب، شهربانو شناسایی و اولویت‌بندی مؤلفه‌های اصلی ارزیابی کیفیت برنامه درسی کارورزی نظام تربیت معلم [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 25-48]

د

  • دیبایی صابر، محسن ارزیابی وضعیت موجود سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه شاهد در دوران کرونا از دید اساتید و دانشجویان [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 50-67]
  • دیبایی صابر، محسن ارزیابی شبکه دانش آموزی شاد با رویکرد SWOTبه منظور ارائه راهبردهایی جهت بهبود برنامه درسی دوره اول متوسطه [دوره 1، شماره 3، 1401]
  • دهقانزاده، حسین شناسایی و رتبه‌بندی چالش‌های آموزش در سیستم‌ مدیریت یادگیری الکترونیکی دانشگاه تبریز از دیدگاه دانشجویان در شرایط کرونایی [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 14-32]
  • دهقانزاده، حسین مطالعه پدیدارشناختی روش‌های یادگیری الکترونیکی همزمان و غیرهمزمان معلمان در دروس عملی [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 11-23]
  • دهقانزاده، حسین رابطه بین سواد رسانه‌ای با مهارت حل مسئله و تفکر انتقادی دانشجویان دانشگاه تبریز [(مقالات آماده انتشار)]

ذ

  • ذبیحی، فاطمه بررسی کاربردهای فناوری هولوگرام سه بعدی در زمینه ی آموزش تاریخ به دانش آموزان [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 35-50]

ر

  • رحیمی، ابراهیم ارزیابی دانشکده های فنی و حرفه ای استان مرکزی بر اساس شاخص های شورای عالی انقلاب فرهنگی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 58-95]
  • رضائی، ایدا بررسی رابطه بین سواد رسانه‏ ای با پرخاشگری فضای سایبری و تفکرانتقادی در بین دانشجویان دانشگاه تبریز [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 61-82]
  • رضائی، شایسته بررسی بدفهمی های دانش آموزان پایه هفتم در مورد برداشت آنها از مفهوم اعداد منفی در درس ریاضی [(مقالات آماده انتشار)]
  • رنجبری صوفیان، وجیهه تحلیل محتوای موضوعی و روش‌شناختی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی رشته‌ی علوم تربیتی دانشگاه تبریز در فاصله سال‌های 1376 - 1395 [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 1-16]
  • رنجدوست، شهرام تحلیل محتوای کتب متوسطه اول و دوم بر اساس توجه به مشارکت سیاسی و دینی (مطالعه موردی: کتب مطالعات اجتماعی و جامعه شناسی) [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 65-77]
  • روضه، طاهره روایتی سه سویه از برنامه درسی مقطع ابتدایی در دوران کرونا [دوره 1، شماره 4، 1401]

ز

  • زارع، سعیده طراحی مدل عوامل عاطفی موثر بر مشارکت معلمان ابتدایی در دوره های آموزش ضمن خدمت [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 37-57]
  • زارعان، مصطفی نقش واسطه ای اهمال‌کاری تحصیلی در رابطه بین علائم نارسایی توجه/ فزون‌کنشی و ضرب‌آهنگ شناختی کند با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه اول [(مقالات آماده انتشار)]

س

  • سبحانی نژاد، مهدی موانع عدم تحقق اهداف برنامه درسی فارسی و نگارش دوره دوم ابتدایی [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 83-103]
  • سراجی، فرهاد کاوشی برای شناسایی شیوه‌های آموزش سواد شغلی به دانش‌آموزان دوره اول متوسطه: مطالعه کیفی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 1-20]
  • سیفی، ریحانه ارزیابی وضعیت موجود سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه شاهد در دوران کرونا از دید اساتید و دانشجویان [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 50-67]
  • سلطانی، شهناز اثربخشی آموزش مجازی درس ریاضی بر خودکارآمدی، تفکرخلاق و مسئولیت پذیری دانش‌آموزان دختر پایه هشتم [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 45-57]
  • سیمرغ، مصطفی بررسی پیشران‌های هویت‌یابی با برند و رفتارهای حمایتی حاصل از آن در صنعت آموزش عالی کشور؛ نقش تعدیلگری جمع‌گرایی / فردگرایی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 20-37]

ش

  • شادبافی، محمد نقش واسطه ای اهمال‌کاری تحصیلی در رابطه بین علائم نارسایی توجه/ فزون‌کنشی و ضرب‌آهنگ شناختی کند با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه اول [(مقالات آماده انتشار)]
  • شجاع، علی بررسی پیشران‌های هویت‌یابی با برند و رفتارهای حمایتی حاصل از آن در صنعت آموزش عالی کشور؛ نقش تعدیلگری جمع‌گرایی / فردگرایی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 20-37]
  • شریفی رهنمو، سعید رابطه میزان اعتیاد اینترنتی با اهمال کاری تحصیلی و بهزیستی روانشناختی دانش آموزان متوسطه [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 79-92]
  • شریفی رهنمو، سعید امکان سنجی برنامه درسی تلفیقی در دروس علوم تجربی، علوم اجتماعی و تربیت بدنی دوره ابتدایی از نگاه معلمان و متخصصان برنامه درسی [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 40-49]
  • شریفی رهنمو، سعید اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر خودپنداره تحصیلی و احساس تعلق به مدرسه در دانش‌آموزان ابتدایی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 51-64]
  • شریفی رهنمو، سعید اثربخشی آموزش سرزندگی تحصیلی بر مطلوبیت اجتماعی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان متوسطه [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 17-29]
  • شریفی رهنمو، مجید رابطه میزان اعتیاد اینترنتی با اهمال کاری تحصیلی و بهزیستی روانشناختی دانش آموزان متوسطه [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 79-92]
  • شریفی رهنمو، مجید امکان سنجی برنامه درسی تلفیقی در دروس علوم تجربی، علوم اجتماعی و تربیت بدنی دوره ابتدایی از نگاه معلمان و متخصصان برنامه درسی [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 40-49]
  • شکری، رحیمه اثربخشی آموزش سرزندگی تحصیلی بر مطلوبیت اجتماعی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان متوسطه [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 17-29]
  • شهامت دهسرخ، فاطمه انگیزش در آموزش بر خط: اثر کاربست الگوی طراحی انگیزشی کلر بر انگیزش دانش آموزان دبستانی در شرایط پاندومی کووید 19 [دوره 1، شماره 4، 1401]

ص

  • صاحبی، سمانه روایتی سه سویه از برنامه درسی مقطع ابتدایی در دوران کرونا [دوره 1، شماره 4، 1401]
  • صاحبی، سمانه بررسی رابطه هوش اخلاقی ، هوش هیجانی و هوش معنوی با رضایت شغلی معلمان [دوره 1، شماره 3، 1401]
  • صادق وزیری، فراز بررسی پیشران‌های هویت‌یابی با برند و رفتارهای حمایتی حاصل از آن در صنعت آموزش عالی کشور؛ نقش تعدیلگری جمع‌گرایی / فردگرایی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 20-37]
  • صفی اقدم، زهرا بررسی میزان انطباق پذیری مؤلفه های تربیت اجتماعی کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی با واقعیت های اجتماعی [(مقالات آماده انتشار)]
  • صمدی، پروین تدوین راهنمای عمل برنامه درسی تلفیقی پایه دوم ابتدایی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 79-96]
  • صمدی، پروین تدوین راهنمای عمل برنامه‌درسی تلفیقی و اعتبارسنجی آن از دیدگاه معلمان [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 59-77]

ط

  • طباطبا، نگارالسادات ارزشیابی برنامه درسی علوم تجربی پایه هشتم به روش خبرگی و نقادی تربیتی [(مقالات آماده انتشار)]
  • طهماسب زاده شیخلار، داود مقایسه TPACK معلمان مدارس هوشمند و عادی و ارتباط آن با اضطراب فناورانه دانش آموزان متوسطه دوره اول شهر اردبیل [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 22-33]
  • طهماسب زاده شیخلار، داود تجارب زیسته دبیران از دلایل ناکارآمدی آموزش زبان‌ انگلیسی در مقطع متوسطه [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 1-21]
  • طهماسب زاده شیخلار، داود بررسی میزان انطباق پذیری مؤلفه های تربیت اجتماعی کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی با واقعیت های اجتماعی [(مقالات آماده انتشار)]

ع

  • عازم نیا، زهرا اثربخشی آموزش سرزندگی تحصیلی بر مطلوبیت اجتماعی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان متوسطه [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 17-29]
  • عباسی، حسن امکان سنجی برنامه درسی تلفیقی در دروس علوم تجربی، علوم اجتماعی و تربیت بدنی دوره ابتدایی از نگاه معلمان و متخصصان برنامه درسی [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 40-49]
  • عبدالرحمن ناصر، استبرق اعتیاد به اینترنت در دانش آموزان دختر متوسطه عراق: نقش کارکرد خانواده و سبک‌های تربیتی والدین [(مقالات آماده انتشار)]
  • عجم، اعظم بررسی نقش دیدگاه دانشجویان نسبت به مؤلفه‌های برنامه درسی و ادراک شایستگی در خلاقیت هیجانی آنان [دوره 1، شماره 4، 1401]
  • عجم، علی اکبر بررسی نقش دیدگاه دانشجویان نسبت به مؤلفه‌های برنامه درسی و ادراک شایستگی در خلاقیت هیجانی آنان [دوره 1، شماره 4، 1401]
  • عراقیه، علیرضا ارائه الگوی برنامۀ درسی چندفرهنگی برای دوره دوم متوسطه (مطالعۀ موردیِ مدارس شهر تبریز) [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 79-102]
  • عطاپور، هاشم تحلیل محتوای موضوعی و روش‌شناختی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی رشته‌ی علوم تربیتی دانشگاه تبریز در فاصله سال‌های 1376 - 1395 [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 1-16]
  • عظیمی آقبلاغ، احد تحلیل پدیدارشناسانه‌ی تجارب زیسته آموزگاران از چالش‌های آموزش در مدارس ابتدایی عشایری [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 33-49]

ف

  • فتحی، آیت اله رابطه میزان اعتیاد اینترنتی با اهمال کاری تحصیلی و بهزیستی روانشناختی دانش آموزان متوسطه [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 79-92]
  • فتحی، آیت اله امکان سنجی برنامه درسی تلفیقی در دروس علوم تجربی، علوم اجتماعی و تربیت بدنی دوره ابتدایی از نگاه معلمان و متخصصان برنامه درسی [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 40-49]
  • فتحی، آیت اله اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر خودپنداره تحصیلی و احساس تعلق به مدرسه در دانش‌آموزان ابتدایی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 51-64]
  • فتحی، آیت اله اثربخشی آموزش سرزندگی تحصیلی بر مطلوبیت اجتماعی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان متوسطه [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 17-29]
  • فتحی واجارگاه، کورش سوء تفاهمات اساسی در رابطه با جنبش نو/ چند بسترسازی در مطالعات برنامه درسی (چیستی، چرایی و چگونگی) [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 1-13]
  • فرح بخش، ژیلا تحلیل محتوای کتب متوسطه اول و دوم بر اساس توجه به مشارکت سیاسی و دینی (مطالعه موردی: کتب مطالعات اجتماعی و جامعه شناسی) [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 65-77]
  • فریدونی، هوشنگ بررسی بدفهمی های دانش آموزان پایه هفتم در مورد برداشت آنها از مفهوم اعداد منفی در درس ریاضی [(مقالات آماده انتشار)]
  • فرمهینی فراهانی، محسن تحلیل پدیدارشناسانه‌ی تجارب زیسته آموزگاران از چالش‌های آموزش در مدارس ابتدایی عشایری [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 33-49]
  • فضلعلی زاده، رضا تاثیر یادگیری معکوس بر تفکر خلاق دانش آموزان پسر پایه پنجم دوره ابتدایی در درس علوم تجربی منطقه ٤ آموزش و پرورش شهر تهران [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 49-60]

ق

  • قاسمیان، پروین تجارب زیسته دبیران از دلایل ناکارآمدی آموزش زبان‌ انگلیسی در مقطع متوسطه [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 1-21]
  • قدوسی، سمیرا اثربخشی راهبردهای فراشناختی بر خودکارآمدی و باورهای انگیزشی در دانش آموزان با اختلالات یادگیری [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 1-10]

ک

  • کربلایی کامران، سعیده وضعیت تمایل به استفاده از تکنولوژی در تدریس در میان معلمان زبان انگلیسی با رویکرد یادگیری تلفیقی [(مقالات آماده انتشار)]
  • کرد، حبیب مقایسه اثربخشی آموزش به روش استقرایی، کاوشگری، همیاری، بدیعه پردازی و سنتی بر میزان خلاقیت دانش آموزان [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 68-78]
  • کریمی، سیدبهاء الدین اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی بر تفکر ارجاعی و یادگیری خودراهبر در دانش‌آموزان [دوره 1، شماره 4، 1401]
  • کوچکیان، زینب تحلیل محتوای کتب جامعه‌شناسی متوسطه دوم بر اساس الگوی خلاقیت گیلفورد [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 31-44]

م

  • ماشاالهی، میترا پیش‌بینی نگرانی براساس سازه‌های بهزیستی اجتماعی و خوش‌بینی در مادران کودکان با نارسایی‌های ذهنی و تحولی [(مقالات آماده انتشار)]
  • مایلی، امید تحلیل محتوای کتب جامعه‌شناسی متوسطه دوم بر اساس الگوی خلاقیت گیلفورد [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 31-44]
  • محمدی، الناز نقش واسطه ای اهمال‌کاری تحصیلی در رابطه بین علائم نارسایی توجه/ فزون‌کنشی و ضرب‌آهنگ شناختی کند با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه اول [(مقالات آماده انتشار)]
  • محمدی، مهری شناسایی و رتبه‌بندی چالش‌های آموزش در سیستم‌ مدیریت یادگیری الکترونیکی دانشگاه تبریز از دیدگاه دانشجویان در شرایط کرونایی [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 14-32]
  • محمدحسنی، نسرین وضعیت تمایل به استفاده از تکنولوژی در تدریس در میان معلمان زبان انگلیسی با رویکرد یادگیری تلفیقی [(مقالات آماده انتشار)]
  • محمودی، فیروز طراحی مدل عوامل عاطفی موثر بر مشارکت معلمان ابتدایی در دوره های آموزش ضمن خدمت [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 37-57]
  • محمودی، فیروز مقایسه TPACK معلمان مدارس هوشمند و عادی و ارتباط آن با اضطراب فناورانه دانش آموزان متوسطه دوره اول شهر اردبیل [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 22-33]
  • مدنی، سید احمد مروری بر نظریه‌های محتوا و انتخاب محتوا در ادبیات تخصصی حوزة مطالعات برنامة درسی [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 75-90]
  • مدنی، سیدهادی تحلیل پدیدارشناسانه‌ی تجارب زیسته آموزگاران از چالش‌های آموزش در مدارس ابتدایی عشایری [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 33-49]
  • میرزائی، فرزانه ارزشیابی برنامه درسی علوم تجربی پایه هشتم به روش خبرگی و نقادی تربیتی [(مقالات آماده انتشار)]
  • میرشکار، نرگس تدوین راهنمای عمل برنامه‌درسی تلفیقی و اعتبارسنجی آن از دیدگاه معلمان [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 59-77]
  • میرعرب رضی، رضا بررسی میزان توجه به شاخص های اقتصاد مقاومتی در کتاب های درسی دوره ابتدایی [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 61-74]
  • مرندی حیدرلو، مریم بررسی رابطه بین سواد رسانه‏ ای با پرخاشگری فضای سایبری و تفکرانتقادی در بین دانشجویان دانشگاه تبریز [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 61-82]
  • معافی، فاطمه زهرا بررسی میزان توجه به شاخص های اقتصاد مقاومتی در کتاب های درسی دوره ابتدایی [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 61-74]
  • مهدیزاده دایو، پریسا تدوین راهنمای عمل برنامه درسی تلفیقی پایه دوم ابتدایی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 79-96]
  • مهدوی نسب، یوسف وضعیت تمایل به استفاده از تکنولوژی در تدریس در میان معلمان زبان انگلیسی با رویکرد یادگیری تلفیقی [(مقالات آماده انتشار)]
  • مهرپرور، مهری اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی بر تفکر ارجاعی و یادگیری خودراهبر در دانش‌آموزان [دوره 1، شماره 4، 1401]
  • مهرجو، پروانه اثربخشی آموزش مجازی درس ریاضی بر خودکارآمدی، تفکرخلاق و مسئولیت پذیری دانش‌آموزان دختر پایه هشتم [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 45-57]
  • موحدی، محمد مقایسه اثر بخشی روش آموزش حضوری و مجازی بر یادگیری و یادداری دانش آموزان پسر دوره ابتدایی شهر قم [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 22-39]

ن

  • نادری، زلیخا موانع عدم تحقق اهداف برنامه درسی فارسی و نگارش دوره دوم ابتدایی [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 83-103]
  • ناصری، فاطمه بررسی مؤلفه‌های فرهنگ عمومی در کتب فارسی دوره ابتدایی [دوره 1، شماره 3، 1401]
  • ناصری، فاطمه مقایسه اثر بخشی روش آموزش حضوری و مجازی بر یادگیری و یادداری دانش آموزان پسر دوره ابتدایی شهر قم [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 22-39]
  • ناظری، سروه جایگاه برنامه درسی پنهان بر تفکر ارجاعی و یادگیری خودراهبر در دانش‌آموزان [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 50-60]
  • نجاری، تراب تحلیل محتوای موضوعی و روش‌شناختی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی رشته‌ی علوم تربیتی دانشگاه تبریز در فاصله سال‌های 1376 - 1395 [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 1-16]
  • نعمتی، شهروز نقش سازه‌های بخشش و نوع دوستی در پیش‌بینی بهزیستی روان‌شناختی: پژوهشی در حوزه نارسایی‌های ذهنی و تحولی [دوره 1، شماره 4، 1401]
  • نعمتی، شهروز عوامل موثر بر مشارکت فعال والدین در امر آموزش و پرورش و توانبخشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه [(مقالات آماده انتشار)]
  • نعمتی، شهروز اعتیاد به اینترنت در دانش آموزان دختر متوسطه عراق: نقش کارکرد خانواده و سبک‌های تربیتی والدین [(مقالات آماده انتشار)]
  • نعمتی، شهروز پیش‌بینی نگرانی براساس سازه‌های بهزیستی اجتماعی و خوش‌بینی در مادران کودکان با نارسایی‌های ذهنی و تحولی [(مقالات آماده انتشار)]
  • نیلی، محمدرضا ارزشیابی برنامه درسی علوم تجربی پایه هشتم به روش خبرگی و نقادی تربیتی [(مقالات آماده انتشار)]
  • نوری، حدیث رابطه بین سواد رسانه‌ای با مهارت حل مسئله و تفکر انتقادی دانشجویان دانشگاه تبریز [(مقالات آماده انتشار)]
  • نوظهوربخشایش، مریم ارزشیابی وضعیت اجرای آموزش در دوره متوسطه اول شهر تبریز براساس ابعاد برابری دیجیتالی در شرایط کرونایی [(مقالات آماده انتشار)]

و

  • واحدی، شهرام اثربخشی روش های یاددهی-یادگیری مبتنی بر مغز بربهبود شرایط زمینه ای و انگیزشی یادگیری زبان انگلیسی [دوره 1، شماره 3، 1401]
  • وقاری زمهریر، زهرا انگیزش در آموزش بر خط: اثر کاربست الگوی طراحی انگیزشی کلر بر انگیزش دانش آموزان دبستانی در شرایط پاندومی کووید 19 [دوره 1، شماره 4، 1401]

ه

  • هاشمی، تورج اثربخشی روش های یاددهی-یادگیری مبتنی بر مغز بربهبود شرایط زمینه ای و انگیزشی یادگیری زبان انگلیسی [دوره 1، شماره 3، 1401]